Blog Ini Mengisahkan Tentang Rahsia OS Windos XP. Selain itu, blog ini juga berkongsi trick-trick yang terdapat di dalam OS win XP ini. Jika ada pertanyaan atau kemusykilan boleh contact sy di ym jezzboyz@yahoo.com

Jika Anda Ada Blog, Klik Banner Kat bawah tuk dapat kan reward Pay Per Click Secara Percuma..

Monday, December 21, 2009

Kelebihan QUICK FORMAT VS FORMAT..

QUICK FORMAT VS LOW LEVEL FORMAT

Quick format nih memang digemari ramai orang yang suke format laptop dorang sbb memang cepat nak format n setup windows. selain tuh nak format external o pendrive pon sangat gemar menggunakan quick format. Ttp jika menggunakan format biasa atau dengan name lain Low Level Format(LLF) memang berbeza dengan quick format dari segi kelajuan.. Low Level format nih sangat slow dan makan masa yang panjang tuk menyudahkan proses format tuh. Proses nih lambat coz ia format sambil scan HDD tuh nak cek error n bad sector yang da kat HDD tuh.. Jika da bad sector ia akan perbetul(fix) masalah tersebut.. bg HDD yang lame disyorkan menggunakan format biasa dari Quick Format sbb untuk membetulkan bad sector yang rosak jika ada supaya cerah di masa depan nt..

1 comment:

JezzBoyz said...

So Saya sarankan la kpd user. nak cepat format guna quick. tp jgn format bnyak kali. effect die hdd korang leh osak. tp kala hdd lame guna format biasa jea..